G Ads

0

التدخين .....نا صحتي زي الفل ... ضار جداً ويسبب الوفاة

 




التدخين : انا صحتي زي الفل ... ضار جداً ويسبب الوفاة


 نائر : الواحد زهقان من الدنيا مفيش غير السجاير الواحد بيطلع فيها همه
نئير : دة كلام يا راجل علشان عندك مشاكل تنتحر
نائر : انتحر مين ياعم انا قولت كدة
نئير : لما تشرب سجاير يبقه انت بنتحر انت ماشوفتش مكتوب ايه علي علبة السجاير التدخين ضار جداً بالصحة ويسبب وفاة شوفت في الدنيا منتج بيقول علي نفسه أنه يسبب وفاة وبرغم من كدة الناس بتشربه فين العقل ؟!
نائر : ياعم سبها علي الله ايه الاعمار مكتوب عند ربنا
نئير : بس ربنا هيحاسبنا علي صحتنا وشبابنا وتعالي هنا قولي إزي تقف تكلم ربنا في الصلاة وتقرأ قران وأنت رائحتك سجاير ؟! دة الواحد المفروض يكون رائحته حلوة
نائر: انا نفسي ابطلها بس حاسس أن الموضوع صعب عليه
نئير: الموضوع لا هو صعب ولا حاجة كل ما في الامر إن الموضوع عايز منك إرادة وعزيمة ياعم روح مستشفي الامراض الصدرية شوف المرض اللي هناك واسالهم علي السجاير شوف هيقولوك ايه فكر في الفلوس اللي انت بتولع فيها بسجارة فكر في كلام المكتوب علي علبة السجاير كلة مع الاستعانة بربنا
نائر : كل دة كلام كويس بس أنا عايز مساعدة علشان ممكن أبطلها وأرجع تاني
نئير : يعم اتقى الله واستعين بربنا ويكون عندك عزيمة وان شاء الله تبطلها
نائير : انا من اللحظة ديه قررت أبطل شرب سجاير
نئير : ايوة كدة ياعم دوس علي سجارتك ... ارضي ربك

0 التعليقات:

إرسال تعليق